Az oldalról

A beszédindulás.hu oldal és logopédiai szakmai blog célja, hogy a szakemberek, szülők és érdeklődők számára hasznos, érdekes információkat osszon meg tömör, érthető formában a logopédia alábbi területeiről:
  • korai logopédia és beszédindítás,
  • szimptomatikus nyelvi- és beszédzavarok (ADHD, autizmus, koraszülöttség, stb),
  • genetikai rendellenességekhez, ritka betegségekhez kapcsolódó nyelvi- és beszédzavarok,
  • tanulási zavarok (diszlexia, diszortográfia, diszkalkulia).
A folyamatosan bővülő oldalon lévő bejegyzések, szövegek formája jegyzet. Ez biztosítja a gyors és könnyű olvashatóságot és feldolgozást valamint a további, bővebb ismeretekhez való hozzáférést. A megosztott információk során törekszünk a hitelességre és az evidencia alapú módszerek bemutatására.

Szerkesztők

Dobos Károly

Logopédus-gyógypedagógusként dolgozom a Református EGYMI Debreceni Tagintézményében és a Szent Lukács Görögkatolikus Korai Fejlesztő és Gyermekrehabilitációs Központban. Fő szakterületeim a korai komplex fejlesztés, korai logopédiai vizsgálat, komplex kommunikációfejlesztés és beszédindítás (24 hónap alatti gyermekek esetében is) és a sajátos nevelési igényű gyermekek logopédiai ellátása.

Érdeklődési területeim:
  • korai logopédia és beszédindítás,
  • genetikai rendellenességekkel élő gyermekek logopédiája,
  • autizmussal élő gyermekek kommunikáció fejlesztése és logopédiai segítése
  • különleges, rendhagyó problémák, kommunikációs és beszédnehézségek.
Képzettségek:

  • Az autizmus szempontú infokommunikációs akadálymentesítés alapelvei – Kézenfogva Alapítvány (2012)
  • Gyógypedagógia (logopédia-értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirány) - ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar (2017)
  • AAK – augmentatív és alternatív kommunikáció diagnoszta – NFSZK (2019)
  • AAK – augmentatív és alternatív kommunikáció szakember – NFSZK (2019)
  • Fejlődési zavarok felismerése kora gyermekkorban – Gyermekút (2020)
  • Családközpontú kora gyermekkori intervenció multidiszciplináris megközelítésben -Gyermekút (2020)
  • Afáziás emberek kommunikációjának fejlesztése és beszédterápiája – Démoszthenész Egyesület (2020)
  • JóLenni-etetési és evészavarok komplex korai terápiájának elméleti és gyakorlati alapjai – Budapesti Korai Fejlesztő Központ, 2022
  • Introduction to PROMPT Technique Workshop (PROMPT-terapeuta képzés) – PROMPT Institute, Egyesült Államok, (2022) (ASHA által akkreditált képzés)
  • English cleft palate speech therapy: evaluation and treatment. University of New York nemzetközi távoktatási programja (ASHA által akkreditált képzés)
  • Gestalt Language Processing - Meaningful Speech LLC, USA (2023) (ASHA által akkreditált képzés) (nemzetközi klinikai regisztráció folyamatban)
  • Dynamic temporal and tactile cueing: a treatment approach to severe CAS. – University of Austin, Texas távoktatási programja – folyamatban ( (ASHA által akkreditált képzés)
  • Culturally and linguistically appropriate early interventional evaluations – University of New York nemzetközi távoktatási programja– folyamatban (ASHA által akkreditált képzés)
  • Play-based speech and language pathology – University of Brisbane távoktatási programja– folyamatban (ASHA által akkreditált képzés)

Kocsis Melinda

Gyógypedagógusként dolgozom a Református EGYMI Debreceni Tagintézményében. Korábban a kollégiumi nevelés, majd a gyermekvédelem területén dolgoztam.

Elsősorban bölcsődés és óvodáskorú gyermekek komplex fejlesztését végzem.

Érdeklődési területeim:
  • óvodáskorú és kisiskolás gyermekek komplex készség- és képességfejlesztése,
  • diszlexia megelőzése és reedukációja,
  • diszkalkulia megelőzése és a számolási képességek fejlesztése,
  • diszortográfia megelőzése.

Képzettségeim:

  • történelem-pedagógia szakos középiskolai tanár (Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar) (2007)
  • gyógypedagógus - ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar (2020)

Kapcsolat:

kapcsolat@beszedindulas.hu